20 december, en dag i Stockholm stad.

En rolig dag i stockholm var det idag! Höll först på att missa bussen, men det gick bra eftersom jag istället hoppade på på hållplatsen efter. Det roligaste under hela dagen var då vi skulle från t-centralen till gamla stan och vi väntade på tåget. Isa och jag var väldigt törstiga så vi bestämmde oss för att köpa en cola ur en såndär automat ni vet, och den slukade bara pengarna och vi fick varken colan eller pengarna tillbaka. Så klart kommer det förbannade tåget, och eftersom de var Isas enda mynt ville vi ha tillbaka dom och stod och kämpade. Tillslut fick jag ut dom och rucha in på tåget och hann precis, men det gjorde däremot inte Isa. Nej hon stod där ute och vi försökte öppna upp dörren men den ville inte mer än bara ca. 15 cm och det kom inte Isa igenom. Jussi, vår lärare, kom och sa till oss att släppa och jag och Johanna satt typ i 5 minuter och grät av skratt och alla satt och stirrade på oss. Isa däremot stod kvar och typ, grina. :p Jag och Johanna tyckte synd om henne och köpte colan och en kexchoklad till henne, som vi sen kom överens om att hon inte förtjänade eftersom hon missade 3 tåg för att hon inte visste hur man skulle åka. :p Svårt att hitta till gamla stan? I för sig så visste hon kanske inte att det var till gamla stan vi skulle, iallafall så fick hon sin cola och kexchokad och jag och Johanna frös.

Vi åkte nästan direkt tillbaka till centralstan och gick till gallerian med Johan, Anna, Petros och Nyrra. Petros köpte ett par byxor med hjälp av mig. Vi var ensamma inne på JC och receptionen trodde att vi var ett par. Men vi skulle kanske vara ett gullig par, nog för att jag typ betedde mig mer som hans bossiga fru. Hehe. Iallafall tyckte jag att han istället kunde ha köpt mig ett par skor från TopShop som var så otroligt vackra och kostade samma pris, nämnligen 1.100:- De var de absolut snyggaste skor jag någonsinn sett.

Efter att ha gått omkring en stund till och sedan skiljts åt så att det bara var jag och Johanna kvar bestämde vi oss för att gå och käka lunch. Först gick vi in på en italiensk resturang, men ångrade oss. Så gick vi in på Fridays men ångrade oss också, eller de hade inte det jag var sugen på, dvs Kycklingfilé med pomesfrites och

bearnaisesås. Så då gick vi till Kungshallen istället, i 13 cm höga klackar som vi gått i hela dagen, men maten var underbar! Och billig för den delen. :p Jag älskar det stället och har längtat efter det hur länge som helst!

Sen åkte vi hem till Johanna, och sov. Efter några timmar kom Freddi och Isa och chillade med oss. Det var den dagen det. :)


Ungefär så såg Isa ut. Skorna var så mycket finare i verkligheten!



Hejdå allihopa, ska lägga in en dagens outfite sen :)


Kommentarer
Postat av: los isos

haha vilken tid du la ner på att rita av mih:) tack för dom fina långa naglarna jag fick !
gott folk, det var hemskt, ensam, vilse ,inegn bussremsa hem och inga pengar på mobilen. och jag har ingen aning hur man tar sig till gamla stan!
skorna kostadet vcäl 800kr?

2007-12-22 @ 17:17:40
Postat av: lula

nono, skorna kosta 1100:- annars hade ja typ köpt dom =(

2007-12-23 @ 14:51:49
URL: http://www.luula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0