Long time no seen

Hej alla vänner! Förlåt för den otroligt kassa uppdateringen, men saken är den att jag har varit sjukare än någonsinn förr! Har legat i influensa och har inte ens kunnat komma upp ur sängen förän två dagar sen. Var hos papa en vecka, men låg mest hemma och sov. Att se farfar sådär var det värsta jag sett. Han var så svag. Det väckte någon helt ny känsla hos mig för honom. Jag kände en helt ny respekt för honom, mest av sympati och empati. Han var smalare än vad jag är, min tjocka farfar. Magen hade fortfarande en liten kula men resten var bara ben. Han kunde knappt prata utan viskade ut ord då och då..

Han dog den morgonen jag åkte hem, exakt en vecka sen. Och idag ägde begravningen rum på Korsika kl 11. Hade velat vara där men jag är allderles för sjuk för det.

Seriöst, jag visste inte att man kunde vara såhär sjuk. Jag har mått illa, haft ont i halsen, hostat, ont i öronen, snorig, feber.. Har inte haft någon matlust heller, så jag har blivit i tvingad mat några gånger, mamma fattar inte att det är det som gjort att jag kräkts. Nu är aptiten tillbaka dock, käkar hela tiden. :p Får se om jag får lov att gå till skolan nästa vecka iallafall. Doktorn sa att jag var totalförstoppad i varenda hål (över halshöjden) fatta inte riktigt vad han menade med det, men med tanke på alla mediciner jag fick så var det antagligen något väldigt negativt.

Nu har jag legat inne i 14 dagar, jag är så uttrååååkad och rastlös kan jag lova er! Vill bara ut! Det har varit ett sånt fantastikt väder ute här den senaste veckan, jag vet det eftersom jag legat i sängen och stirrat ut på solskenet ett bra tag nu. Och själklart nu när jag börjar tillfriskna så ska det tydligen börja snöa på söndag. KUL.

Nåja, sommaren är påväg, den kommer väl snart så jag också får njuta.

Tack alla som fortsatt att kolla min blogg dessa två veckor som inte ett ord skrivits, har haft runt 20 läsare varje dag! Puss på er, och jag lovar er inlägg nu när jag mår bättre.<3
image263
till mina trogna läsare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0