En sån trevlig dag...

Jani kära vänner, jag är dålig på detdär med att uppdatera bloggen, tro mig jag vet det. (Johanna tjatar varje dag på mig :p) Det här inlägget skulle egetligen skrivits igår, men jag var inte hemma osv.

Dåså, igår var inte en sån bra dag, eller på ett sätt var det det. Först så gjorde vi ingenting i skoan, åtminstånde inget anstränande. Dessutom hade vi bara 2 riktiga lektioner, eftersom efter lunchen skulle vi iväg på sollentuna frias konsert i kulturhuset. Det var 2:orna som spelade, sjöng och ja dansade lite. Det var faktiskt jättebra, bäst var såklart Lukas  Tror inte att han såg mig, men det var kul att se honom eftersom vi inte träffats på ett tag. Jag är så jäkla avundsjuk på honom, han kan spela de flesta instrumenten och dessutom sjunga.

Man tycker ju att konserten borde ha gjort oss tjejer (i "bandet") mer taggade, men det iallafall inte jag. Under konserten insåg jag att det faktist inte är trummor jag vill spela, utan att gitarr, som jag sa från början. MEn eftersom vi inte hade någon trummis så ställde jag upp, (eftersom ingen av de andra i bandet kunde göra det) Men efter att ha provat på trummor ett tag nu så vill jag helt enkelt inte spela det längre, jag vill spela gitarr!!!!! Och då blir isa så in i helvete förbannad, och kör med "varför satte du dig där från början då?" Isa, det kan jag svara dig att jag gjorde det eftersom ingen av er två kunde göra det! Ingen av er ställde upp! Jag har iallafall prövat, det har så fan inte ni. Du har fan ingen rätt att vara sur på mig, jag däremot har rätt att vara sur på er. Jag fattar inte, om du är så jävla bra och bandet betyder allt för dig kan du (åtminstånde pröva) sätta dig bakom trummorna, lika så du Freddi! Ni kan inte tro att jag tänkte vara den enda som skulle behöva anpassa mig? Det är fan absurt, och fan inte värt det. Men det är okej för mig, jag kan lära mig gitarr på egen hand, och bara vara med i Mikkans band.

Gick hem till Johanna efter det, låg och snackade, sen somnade jag. Det var jätteskönt. Jag åt där också, jättegott faktist, även om det var fisk (bland annat). Deras farmor är så gullig ^^  Det känns som om det var länge sen jag och Johanna var själv, vi hade mysigt<3  Och på fredag ska vi till djurö till hennes mormor, som jag har saknat! Hon är också så himla gullig!

Skriver mer om en stund, har ett par ämnen på g. =) hejdå så länge<3

Kommentarer
Postat av: Johanna

det är ansvarslöst att skriva ett sånt här inlägg lula, vad har resten av världen med erat bråk att göra?

2008-01-24 @ 14:46:04
Postat av: lula

resten av världen? du menar du, isa, freddi och anna, eftersom ni är de enda som läser min blogg. Jag skriver vad som hänt under dagen, och då uteslutar jag ingenting.

2008-01-24 @ 18:07:08
URL: http://luula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0