För tjock? För smal?

Jag har funderat en del på det här med alla skönhetsidialen, och igår satt jag och skrev med en killkompis om vad han tyckte. Jag har alltid hatat min kropp, allting med den. När jag var mindre vart jag retad för att jag var "för smal" och nu tycker jag att jag inte är för tjock, men jag har delar som jag är jättemissnöjd med. Men så iallafall sa han att han hellre har en tjej med bredahöfter än en med små höfter. Men samtidigt så har en annan kille att det inte är snyggt med breda höfter.
Jag visade båda två olika bilder och frågade vad de tyckte, så här svarade dem.


Okej, han sa inte direkt att han tyckte att hon hade breda höfter, men när jag påstod det så sa han inte emot och det tolkar jag som att han höll med. (jag har ändrat min åsikt, jag tycker inte hon har breda höfter, hon har jättefin kropp) Och han sa även att han inte tycker det är fint med bredahöfter, och att han gillar smala tjejer.


Kille nr. 2 sa att han tyckte att tjejen till vänster hade äcklig kropp, men att tjejen till höger "funkar", och att killar faktiskt vill ha tjejer med något man kan ta i. Jag antar att han inte menar något överdrivet, men typ en chipspåse här och där :p

Så nu är frågan, ska man vara smal eller inte? Jag ska börja träna som fan för att få ungefär som tjejen på första bilden har. Och om nu killar inte tycker det är särskillt snyggt, ska jag bry mig om det då? Jag vet att jag skulle antagligen vara nöjd med mig själv då, men vad är viktigast? Det är ju inte mig själv jag ska visa upp kroppen för.
Jobbigt ämne, och jag tror att killar och tjejer är lika mycket skurkar till orsaken att tjejer går omkring och ororar sig, vilket killar ofta säger emot. Nåväl, ska börja rota i garderoben nu. Vi hörs senare.

Ha en rolig fredag! <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att du ska börja träna, så att du blir nöjd med dig själv. För att jag pallar inte höra en massa gnäll om hur du ser ut hela tiden, när du är jättesmal? Och alla har vi våra brister, vi är inte mer än människor, men det är inget att klaga över om man inte gör något åt dem.

Jag förstår precis vad du menar annars, bra inlägg :)

2008-01-06 @ 12:57:53
Postat av: fredrika

JAg tycker att du kan börja på friskis, with me (:

2008-01-07 @ 18:02:19
Postat av: Johanna

Friskis och svettis sucks :P Om några månader blir det sats för min del, tills dess blir det spåret som gäller..

2008-01-07 @ 22:45:24
Postat av: Johanna

skriv kvinnna skriv. Jag måste ha något att läsa!

2008-01-08 @ 00:01:07
Postat av: mikkan

töntigt lula. du er redan ut som på första bilden, och kom inte och säg att du inte gör det för då blir jag förbannad på riktigt.

2008-01-08 @ 17:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0