Måndag

En helt ok måndag. Har inte hänt så mycket under dagen i skolan, utan det enda viktiga var nog bara författarporträtten på svenskan. De var rätt intresanta faktiskt. Jag vart förvånad över en viss person, den var mycket bättre än vad jag trott. Däremot använde den sig av en av författarna jag hade valt, men jag kom på nya under lektionsens gång så det är chill =) En sak som jag absolut måste tänka på när jag står där uppe är att inte säga "tycker verkligen" och "otroligt bra", det är vad alla än så länge använt sig av i varannan mening. Det är skitstörande. Och sen att inte avsluta meningen med att gå upp med rösten. Det är så stöööööörande!! Vill säga till alla som gör det, och slutar de inte så kastar jag frukt eller ber dom att lämna 'scenen'.. -.-

Det här med att vara underviktig är tydligen förbannat fel. Det tycker väl jag också iförsig. Men att vara överviktig då? Det tycker jag är värre. Och jag tror dessutom att de som är tjocka äter för att de mår dåligt, och därför ersätter smärtan med mat. Anarotiker slutar också för att de mår dåligt, men de är ju oftast för ytan. (allt detta är bara mina spekulationer, jag har säkert helt fel) Säger inte att det är så för varenda kotte,  men det är en sån bild jag har utav det. Jag tycker iallafall att det är värre att vara överviktig än underviktg. Iallafall när man kollar på de lite mindre fallen, när det är överdivet underviktikt eller övervikt ligger det på samma nivå.
Skulle egentligen vilja utveckla det här lite mer, men jag måste iväg på skolmöte. Vi ses senare!


Kommentarer
Postat av: AnnaP

fast mår inte de som är underviktiga lika dåligt som de som är tjocka? tror vi mår lika - bara det att vi tar ut det på olika sätt. många som är överviktiga äter bara pga dåliga vanor. men att svälta sig själv är riktigt starkt. när jag mår riktigt, riktigt dåligt så KAN jag inte äta.

2008-03-11 @ 09:42:18
URL: http://myanalife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0