Tonåringar

Tänkte bara berätta en ganska intressant grej som vi fick reda på under stresskursen, som jag faktiskt inte visste om. Det är inte förän man är 25 år hjärnan är helt färdig utvecklad, särskillt inte den delen som hanterar och bearbetar känslor. Men därimot så är den delen som känner alla dess tusen känslor 100% färdig sen länge, så därför kan tonåringar känna så jävla mycket men sen inte kunna tolka eller veta vad man ska göra med alla känslor. Och känslor är ingenting man kan ignorera. Vissa tror säkert att känslor egentligen bara är inbildningar och att man kan välja att plocka bort vissa känslor, och det kan man ju -till en viss gräns. Men sanningen är den att vi styrs av våra känslor. Känslor, logik och minnen. Det tror jag iallafall.. Tillägger moral, jag tror att vi även styrs av vår moral

En annan liten intressant sak, nu när vi ändå är inne på hjärnan, så sitter empati, sympati, medkännsla och allt det där under pannan så boxare som fått massvis med slag mot huvudet har svårt med speciellt just dessa känslor. Jag tycker inte det skulle vara värt att boxsas med dessa bieffekter eller vad man ska kalla det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0