Ugly Lula

Hejsan allihopa! Vääääldigt länge sen jag sist skrev, men jag har inte kännt för det. Eller jo, jag har visst kännt för det men aldrig orkat sätta på datorn och skriva. Har 1000 olika saker att berätta och dela med mig om, och ska försöka få med det mesta här igen. Vad jag saknat mest är faktiskt dagens outfit, men min kamera laddare är spårlöst försvunnen. Får antingen köpa en ny eller leta reda på den. 

Det första jag vill berätta för er att om mindre än 2 veckor ska jag sätta in min tandställning. Ja ni hörde rätt. Efter många om och men blir det tillslut av. Har väntat i över 2 år på den, och nu när vi kan sätta in den är jag inte så säker på att jag vill.. Det är ju så fruktansvärt dyrt! (eftersom jag måste betala för den själv) och sen kommer jag se ut som en clown. På vissa är det urgulligt med tandställning, men eftersom jag har en mun som man ser mina tänder så fort jag glipar med läpparna, visas alla mina gaddar. Ska man ha tandställning så är det mest praktiskt att ha läppar som skymmer tänderna åtminstonde lite eftersom då lägger man inte lika mycket märke till plåtarna som nu ska sättas dit. Sen kommer jag antagligen få ha dom i i ca. 2 år som inte heller är särskillt lockande. Menmen, lika bra att ge två år av mitt liv och sen ha ett vackert leende i resten av mitt liv.
image286

Sen kan jag även avslöja att det antagligen kommer bli en långhårig, ljus chiuaua tills nästa sommar. Lite synd eftersom jag verkligen sett framemot en lurvig kinesisk spets, men hund som hund. Det är mammas påhitt det där med en chiuaua. Mamma känner nån som är chiuaua uppfödare och träffade en av hennes valpar och den vart hon kär i på direkten. Iförsig är det sant det hon säger, det skulle vara lättare med en chiuaua.
# Mamma kan ta med sig den till jobbet
# Lättare att ta med
# Inte allt för långa promenader
# Små bajsfrön istället för stora skitplaffar
# Mer sällskapshund ist för jakt

Ärligt talat spelar det ingen större roll viken ras jag får, sålänge jag får en hund. Det är valpen mamma träffade som ska paras om ett år och någon långhårig tik därifrån har vi paxat. Jag kan inte sätta ord på hur ivrig och lycklig jag är. Men jag kan verkligen inte bestämma mig, vad passar bäst på en liten chiuaua, Alexis, Ella eller Ebba?
De flesta säger Alexis eller Ella, så jag antar att det egentligen står mellan de namnen. HELP ME!

image287image288
(min kommer vara mer som den till vänster, skulle föredra en brun och svart, menmen!)

Till Johanna om du läser. Jag städade nyss min garderob och hittade en tröja som jag är säker på är din, vill du att jag ska lämna den i din gamla brevlåda till din pappa, ge den till anna eller att jag ger den för hand?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0