varför????

Ni vet orden erkänna och erbjuda och liknande. Dom stavas alltid med e och aldrig med ä, så varför insisterar då folk på att uttala det "ÄÄÄÄrkänna" och "ÄÄÄÄÄÄrbjuda"? Det är grymt irriterande, har alltid stört mig på det. I 7an frågade jag min svenska lärare varför folk sa så och hon höll med om att det är fel och irriterande, men att fler och fler har börjat säga det med tiden. Hur kan det har gått till? Man kan väl inte bara byta ut boktstäver? Ska jag kalla bussen för pussen? Eller typ Isa för Jsa? Bara för att bokstäverna är liknande.. LAME; lär er säga rätt!

Kommentarer
Postat av: tanja

HAHAA! shit, trodde nästan att jag var ensam om d. jag har bara lust att slå till personerna som uttalar med "ä" ist för "e" även när man har sagt att d uttalas faktiskt "e" nt "ä" så fortsätter dom iaf. sjukt irriterande.

2010-08-07 @ 02:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0